I disse her uger bliver svenske tv seere overdænget med reklamespots for Lolland Falster, Møn og Sjælland.
I de senere år har flere og flere svenske turister holdt ferie på Lolland-Falster, Sydsjælland og Møn, men selvom tallet er stigende, skal markedet stadig holdes varmt, siger direktør for turismeorganisationen Østdansk Turisme, Glen Polano.
- Det er vigtigt, at vi hele tiden er meget aktive ude på markederne, for der er generelt hård konkurrence om at tiltrække turister.
- Det er klart, at man er nødt til hele tiden er på markedet, og man kan godt sige, at det vejr, vi havde sidste år, kan få nogen til at overveje andre destinationer end Danmark, så derfor er det utroligt vigtigt, at vi hele tiden er på, siger Glen Polano.
Derfor bliver svenskerne i disse uger nærmest bombarderet med reklamespots for Lolland-Falster, Sydsjælland og Møn.
Specielt er svenskerne glade for Lalandia, men Glen Polano er ikke nervøs for, at de vil foretrække det nye og meget større Lalandia ved Legoland i Billund.
- Det nye Lalandia vil helt givet pirre nogle turisters interesse, men jeg er sikker på, at vi stadig har noget helt unikt i Lalandia i Rødbyhavn. Både på grund af beliggenheden, som er nærmere Sverige, og så de muligheder, der i øvrigt byder sig i vores område, siger tursitdirektøren.