Store indkøb skal belønnes med ekstra point, der kan veksles til udvalgte varer.
FDB er på vej med et nyt bonusprogram, der belønner medlemmer, som køber massivt ind i Coop Dammarks butikker. Det nye program skal skabe mere loyale kunder, for bonussen vokser, jo mere medlemmerne køber.
Formålet er at få de 1,6 million medlemmer af FDB til at samle deres indkøb i Kvickly, SuperBrugsen, LokalBrugsen eller Dagli'Brugsen i stedet for at handle hos konkurrenterne. Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.
FDB afskaffede ved årsskiftet det tidligere bonusprogram, der gav medlemmerne fire procents rabat på Coops egne mærker. I 2007 fik medlemmerne udbetalt op mod 170 millioner kroner i bonus.
Efter afskaffelsen har FDB og Coop Danmark arbejdet på at udvikle en række andre medlemsfordele. Coop Danmark har presset på for at udnytte de kommercielle muligheder ved at have en database med 1,6 millioner medlemmer.
Medlemmerne kan således hver måned vinde en million kroner, hvis de har brugt medlemskortet i en af FDB's butikker.
/ritzau/