Nogle hotelgæster kan ikke modstå fristelsen for at nappe en hovedpude med hjem fra hotelværelset.
Visse langfingerede hotelgæster kan ikke modstå fristelsen for at nappe en pude med hjem, hvis de har fået en god nats søvn med hovedet liggende på hotellets hovedpude.
På Hotel Nørrevang i Marielyst oplever direktør Sussie Brandt Tvede, at der jævntligt forsvinder ting fra hotelværelserne.
- Det er typisk hovedpuder, pyntepuder, sengetæpper og Margrethe-skåle der forsvinder. Det er nogle gange de mest mærkelige ting, som folk kan finde på at tage med sig hjem, siger hun.
Og det er svært at stille noget op overfor de langfingerede hotelgæster.
- Vi har ikke tænkt os at gøre noget ved problemet så længe det er små ting der forsvinder, fordi det er negativt at skulle beskylde ens gæster for at have taget noget fra et værelse. Man skal jo være 200 procent sikker på, at gæsten har taget noget fra værelset før man beskylder dem for tyveri. Og det er næsten umuligt at være sikker på det, siger Sussie Brandt Tvede.
På Hotel Falster i Nykøbing er man ikke plaget af tyveri fra værelserne oplyser hotelchef Niels Mann - og det samme er tilfældet på Hotel E4 i Rødby, hvor medindehaver Susanne Johannessen oplyser, at der indimellem mangler et håndklæde eller en hovedpude.
- Men det er ikke noget vi oplever som et stort problem, siger hun.
På Hotel Maribo Søpark har det tidligere været et stort problem, at gæster har "glemt" at oplyse, hvad de har taget fra minibaren på værelset, oplyser direktør Yvonne Rasmussen.
- Men det er blevet meget bedre. Det kan måske hænge sammen med, at vi er blevet meget bedre til at få oplysninger på vores gæster, så vi efterfølgende kan komme i kontakt med gæsterne. Det har måske også en præventiv virkning, siger Yvonne Rasmussen.