Bolighuset i Rødby har netop fået offentliggjort endnu en klagesag på Forbrug.dk.
"Forbrugeren købte en hjørnesofa og en stol i Bolighuset. Det blev ved købet aftalt, at forbrugeren midlertidigt skulle have leveret den sofa, som stod udstillet i butikken, som var defekt i en syning, og at sofaen senere ville blive ombyttet til en tilsvarende ny uden fejl. Forbrugeren fik aldrig sofaen ombyttet."
Sådan lyder den sjette klagesag, som Bolighuset ved Gert Rindal nu har stående på "Firmatjek": Forbrugerklagenævnets "udhængsskab" til de virksomheder, der ikke retter sig efter nævnets afgørelser.
Sagen om købet til i alt 8.500 kroner er tilbage fra september 2006. Siden har køberen klaget fem gange, inden sagen er indbragt for Forbrugerklagenævnet med krav om ophævelse af købet.
Sådan kom afgørelsen fra marts i år også til at lyde.