Krisetegnene på de europæiske markeder sætter sine spor hos den danske detailbranche og får virksomhederne til at overveje, om fremtidsplanerne måske skal justeres.
Der bliver holdt møder og diskuteret fremtids-strategi i stor stil i danske detailvirksomheder i øjeblikket.
Krisetegnene på de europæiske markeder sætter sine spor hos den danske detailbranche og får virksomhederne til at overveje, om fremtidsplanerne måske skal justeres. Det skriver dagbladet Børsen torsdag.
- »Man ville være en meget dårlig leder eller bestyrelse, hvis ikke man lige vender tingene og får diskuteret udviklingen. Og man er fantast, hvis man ikke venter, at mætningen kommer også i Danmark. Jeg skal da gerne indrømme, at jeg aldrig har sendt så meget materiale til min bestyrelse, som jeg gør i øjeblikket. Og det handler om de skyer, der blæser ind over os, siger Jørgen Nielsen, adm. direktør i optikerkæden Profil Optik til Børsen.
I går nedjusterede Bang & Olufsen sine forventninger til salget, blandt andet på grund af udsigten til et lavere forbrug i Europa og USA. Også tøjkoncerner som britiske Marks & Spencer og spanske Inditex melder om lavere salg end ventet.
Samlet set faldt detailsalget i eurozonen i november for anden måned i træk, skriver Børsen.
/ritzau/