Fodboldlandsholdets ene hovedsponsor Arla Foods opfordrer spillerne på landsholdet til at være åbne og tale med pressen. Piveri og lukkethed nytter ikke.
Heltene på det danske fodboldlandshold, der onsdag besejrede Portugal med 3-2, bør åbne munden og tale med pressen.
Sådan lyder opfordringen fra kommunikationschefen for landsholdets ene hovedsponsor Arla Foods, Astrid Gade Nielsen, der ikke mener, at en boykot af medierne fører noget godt med sig.
- Det nytter ikke at pive over at få dårlig presse, siger Astrid Gade Nielsen til Ritzaus Bureau.
- Hos Arla ved vi godt, hvad det vil sige at få hård medfart i medierne. Det kan gøre ondt, og jeg har meget sympati for, at der kommer en reaktion. Men jeg ved også, at det ikke nytter noget, siger kommunikationschefen.
Hun fortæller, at Arla Foods ikke vil tage kontakt til Dansk Boldspil-Union i sagen, og det vil Dong Energy, den anden hovedsponsor for landsholdet, heller ikke.
Pressechef Louise Münter fokuserer udelukkende på 3-2-sejren og bekymrer sig ikke om den PR-værdi, der ligger i, at spillerne udtaler sig.
- Vi er glade for sejren, og hvad de gør bagefter er op til dem selv. Vi er meget tilfredse med vores sponsorat og samarbejdet med DBU, siger Münter. /ritzau/